Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych

Kodeks Dobrych Praktyk Promotorskich

Rada SDNH na posiedzeniu 26 listopada 2021 r., na podstawie wyników ewaluacji promotorów, która towarzyszyła ocenie śródokresowej, opracowała Kodeks Dobrych Praktyk Promotorskich.

Kodeks został przedstawiony na spotkaniu z promotorkami/promotorami w dniu 7 grudnia 2021 r. i udostępniony do pobrania w zakładce Dokumenty.
Zachęcamy do zapoznania się z tekstem:

KODEKS DOBRYCH PRAKTYK PROMOTORSKICH

  1. W kontaktach z Doktorantkami/ami Promotorki/rzy powinni przestrzegać etosu pracy akademickiej, wyrażonego m.in. w misji UW, zwłaszcza odnośnie tworzenia wspólnoty naukowej, traktując przy tym Doktorantki/ów jako „młodych naukowców”.
  2. Promotorki/rzy powinni znać kodeks postępowania etycznego obowiązujący na UW, oraz przepisy zarówno ogólne, jak i te przyjęte na UW – dotyczące zasad, warunków i kryteriów kształcenia w ramach SDNH.
  3. Promotorki/rzy dążą do utrzymywania regularnych kontaktów naukowych z Doktorantkami/ami; kontakty te powinny, w miarę możliwości, przybierać formę bezpośrednich konsultacji (stacjonarnych lub zdalnych), przynajmniej kilkakrotnych w semestrze, a nie ograniczać się do korespondencji mailowej.
  4. Promotorki/rzy powinni zachęcać Doktorantki/ów do aktywnego udziału w życiu akademickim, m.in. poprzez podejmowanie wspólnych przedsięwzięć naukowych, wskazywanie możliwości współpracy naukowej z ośrodkami krajowymi i zagranicznymi, pomoc przy wyborze konferencji, składaniu projektów grantowych, artykułów do druku itp. Promotorki/rzy powinni wspierać doktoranta/doktorantkę w rozwoju naukowym i realizacji planów naukowych.
  5. Zobowiązania Promotorek/ów obejmują nie tylko opiekę merytoryczną, ale dotyczą także regulaminowych wymogów formalnych, rzutujących na realizację kształcenia Doktorantek/ów.
  6. Promotorki/rzy dbając o jakość rozprawy doktorskiej mają prawo do jej konstruktywnej krytyki oraz wyrażania opinii na temat sposobu realizowania Indywidualnego Planu Badawczego, wywiązywania się z innych obowiązków doktoranckich itp.
  7. W trudnych sytuacjach życiowych lub zdrowotnych Doktorantka/Doktorant może liczyć na życzliwość i zrozumienie Promotorki/promotora.