Wnioskowanie o miejsce w domu studenta
Od 1 czerwca studenci i doktoranci Uniwersytetu Warszawskiego mogą składać wnioski o przyznanie miejsca w domu studenta na rok akademicki 2023/2024.
Każdy student i doktorant UW ma prawo do ubiegania się o miejsce nie tylko dla siebie, ale np. również dla swoich dzieci oraz małżonka/ki.
Miejsce jest przyznawane na okres do 9 lipca 2024 r., z możliwością wcześniejszego wykwaterowania lub przedłużenia zakwaterowania na okres wakacji letnich 2024 .
[Terminy – czyli do kiedy złożyć wniosek o miejsce w domu studenta i kiedy zostanie on rozpatrzony?]
Zaplanowane zostały trzy tury składania wniosków o miejsce w akademiku:
- TURA I: dla obecnych studentów UW trwa od 1 czerwca do 25 lipca 2023 r. – dedykowana jest osobom, które aktualnie studiują na Uniwersytecie Warszawskim. w szczególności osobom które kończą w tym roku studia I stopnia na UW i planują kontynuację kształcenia na studiach II stopnia w roku akademickim 2023/24 na UW – istotne by te osoby złożyły kompletny wniosek jeszcze przed obroną.
- TURA II: do 31 sierpnia 2023 r. dla osób przyjętych na UW w roku akademickim 2023/24 na I rok wszystkich rodzajów studiów oraz na I rok kształcenia w szkole doktorskiej. Osoby przyjęte na I rok studiów/kształcenia w szkole doktorskiej mogą składać wnioski bezpośrednio po otrzymaniu dostępu do USOSweb. Dostęp jest nadawany przez jednostki dydaktyczne, które organizują kształcenie na Twoim kierunku, w których składałeś dokumenty w trakcie rekrutacji.
- TURA III: do 15 września 2023 r. dla studentów i doktorantów UW wszystkich lat, którzy nie złożyli wniosku we wcześniejszych turach lub nie otrzymali miejsca w poprzednich turach i ubiegają się o ponowne rozpatrzenie wniosku.
Ważne jest przy tym, że gwarancję rozpatrzenia wniosku w najbliższej turze otrzymują osoby, które złożą kompletny wniosek na minimum 14 dni przed zakończeniem tury, tzn:
- do 11 lipca 2023 r. by mieć gwarancję rozpatrzenia wniosku w I turze;
- do 17 sierpnia 2023 r. by mieć gwarancję rozpatrzenia wniosku w II turze;
- do 01 września 2023 r. by mieć gwarancję rozpatrzenia wniosku w III turze.
[Jak złożyć wniosek?]
- KROK 1: Logujesz się do USOSweb UW pod adresem usosweb.uw.edu.pl
- KROK 2: Wybierasz zakładkę Dla wszystkich, następnie wybierasz Wnioski i na liście dostępnych aplikacji wybierasz “oświadczenie o dochodach za 2022 r.” oraz “Wniosek o akademik na rok akademicki 2023/2024”.
- KROK 3: W pierwszej kolejności musisz złożyć oświadczenie o dochodach za 2022 r. Aby zacząć wybierz: Rozpocznij wypełnianie.
UWAGA: Osoby posiadające obywatelstwo inne niż polskie nie muszą wypełniać oświadczenia o dochodach i mogą przejść od razu do kroku 4. - KROK 4: Gdy złożysz oświadczenie o dochodach za 2022 r., czas na złożenie wniosku o akademik 2023/2024. Pamiętaj! Uważnie czytaj komunikaty, które pojawiają się w systemie podczas wypełniania wniosku.
- KROK 5: Przy wypełnianiu wniosku o akademiki wybierz odpowiednią pulę, z której składasz wniosek – do wyboru będzie pula ogólna (nazwana Uniwersytet Warszawski lub Biuro ds. Pomocy Materialnej) oraz pula BON (Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami). Ta druga dotyczy osób posiadających odpowiednie orzeczenie lub zaświadczenie dotyczące przewlekłej choroby, za tę pulę odpowiada merytorycznie Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami (bon@uw.edu.pl).
- KROK 6: Złożenie oświadczenia o dochodach i wniosku o akademik następuje po wpisaniu kodu autoryzacyjnego, wysyłanego na adres mailowy wnioskodawcy widniejący w USOSweb (rekomendujemy korzystanie z maila w domenie UW).
Szczegółowe informacje: [LINK]