Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Międzydziedzinowa Szkoła Doktorska

Indywidualny Plan Badawczy

Zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Art. 202. 1. Doktorant, w uzgodnieniu z promotorem lub promotorami, opracowuje indywidualny plan badawczy zawierający w szczególności harmonogram przygotowania rozprawy doktorskiej i przedstawia go podmiotowi prowadzącemu szkołę doktorską w terminie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia kształcenia. 

Indywidualny Plan Badawczy (IPB) jest niezwykle ważnym dokumentem w ścieżce kształcenia doktoranta szkoły doktorskiej, ponieważ to on określa ramy, harmonogram oraz kolejne etapy na drodze do uzyskania tytułu doktora. Projekt IPB podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora w terminie miesiąca od dnia jego złożenia, czyli od 30 września br. przy czym rekomendujemy złożenie IPB do 23 września br. w celu zweryfikowania czy przesłany dokument jest poprawny i kompletny pod względem administracyjnym.

Zgodnie z Regulaminem MSD § 22 pkt 4. Projekt IPB podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora w terminie miesiąca od dnia jego złożenia. Przed zatwierdzeniem projektu IPB Dyrektor może zasięgnąć opinii zespołu ekspertów, o którym mowa w § 21. Dyrektor MSD zatwierdza IPB do 31 października danego roku.

Doktoranci, którzy złożyli IPB do oceny ekspertów są zobligowani do wysłania do sekretariatu szkoły (szkola.m@uw.edu.pl) do 30 września albo poprawionego po konsultacji IPB (jeżeli ekspert zasugerował poprawki i doktorant wraz z promotorami uznali je i nanieśli) albo informacji mailowej, że IPB złożone w czerwcu jest dokumentem wiążącym i będzie podlegał przyszłej ocenie Komisji Oceny Śródokresowej.

Zgodnie z Regulaminem MSD § 22 pkt 5. Dyrektor może zwrócić się do doktoranta o poprawienie w uzgodnieniu z promotorem lub promotorami projektu IPB i przedstawienie go ponownie do zatwierdzenia. Wskazania do poprawy projektu IPB Dyrektor formułuje i doręcza doktorantowi na piśmie lub za pośrednictwem EPU.
Doktorant ma obowiązek przedłożenia poprawionego IPB wraz z akceptacją promotorów w terminie miesiąca od dnia doręczenia wskazań, o których mowa w ust. 5.

Ważne zalecenia składania IPB:

  • Każdy IPB musi być zaakceptowany i podpisany przez promotorów (nawet w sytuacji kiedy doktorant składa wcześniejszą wersję do oceny ekspertów).
  • Harmonogram w IPB nie musi być szczegółowy. Wyjątek stanowi data złożenia pracy doktorskiej, która musi być datą dzienną (dzień-miesiąc-rok) i nie może być późniejsza niż termin zakończenia kształcenia w szkole doktorskiej (30 września cztery lata po rozpoczęciu kształcenia).
  • W związku z współpracą z dwoma promotorami możliwe jest złożenie IPB w formie gdzie ostatnia strona (z podpisami) będzie w trzech wariantach – każda z osobnym podpisem doktoranta i promotorów. Nie ma obowiązku złożenia IPB z wszystkimi podpisami na jednej karcie.
  • Dokument musi być przesłany w formie jednego pliku tzn. że doktorant ma obowiązek połączenia podpisanych przez promotorów dokumentów w jedną całość.
  • W przypadku wysłania IPB w formie skanu prosimy, by w tytule wiadomości mailowej na adres szkoły (szkola.m@uw.edu.pl), w której przekazywane są dokumenty, wpisywali Państwo: IPB – imię i nazwisko doktoranta/doktorantki.
  • Wklejony skan podpisu nie jest wiążący. Można przesłać zeskanowany dokument, albo dokument podpisany elektronicznie podpisem kwalifikowanym.

UWAGA! Zgodnie z Regulaminem MSD § 22 pkt 7. Niezłożenie projektu IPB w terminie, o którym mowa w ust. 1, niezatwierdzenie projektu IPB przez Dyrektora lub niezłożenie poprawionego IPB w trybie ust. 6 może skutkować skreśleniem z listy doktorantów.

UWAGA! Złożenie IPB jest niezależne od rozliczenia roku akademickiego.

Indywidualny Plan Badawczy (IPB) – PLIK.doc